Kruger Wildtuin - Reisverslag uit Nzhelele, Zuid-Afrika van Bert en Jannie - WaarBenJij.nu Kruger Wildtuin - Reisverslag uit Nzhelele, Zuid-Afrika van Bert en Jannie - WaarBenJij.nu

Kruger Wildtuin

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Jannie

04 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Nzhelele

Dag 7
Rond het middaguur reden we 'Kruger' binnen. Nu zouden we het beleven: vroeger geleerd op school, later zelf verteld, en nu eindelijk war zelf in rijden. We meldden ons aan bij de gate, en eigenlijk waren wij de enigen. Nou is het wel bijna de meest afgelegen gate, Punda Maria. Maar toch, wat stil. En dat bleef eigenlijk zo tijdens onze meer dan vier uur lange rit (gemiddelde snelheid 20 km per uur).
Je mag maar 50 km p/u, maar als je dat rijdt, dan zie je niks.
En als je op de asfaltweg rijdt ook heel weinig. Maar H&H zijn hier helemaal thuis en wisten alle mooi omweggetjes over stuivende wegen en langs een drooggevallen rivier te vinden.
We begonnen rustig met wat soorten herten en springbokken enzo. Maar al gauw kruisten olifanten onze wegen. De struiken waren droog en kaal zodat we de dieren goed konden vinden. H&H reden voor ons uit en stopten als ze wat zagen, en dat was ze wel toevertrouwd.
Olifanten, zebra's, buffels, impala's, koedoes, nijala's, een duikertje, waterbok, giraffen, krokodillen, nijlpaarden, en heel veel soorten vogels.
Een super moment was toen we van bovenaf op de bijna drooggevallen rivier keken en een kudde olifanten afdaalde om zich te baden in een plasje, waar ze zich natspoten en een van de olifanten heerlijk ging liggen spelen in het water.
Verderop lagen 20 nijlpaarden in een waterplas. En zelfs een krokodil.
Het is hier heerlijk autorijden: de asfaltwegen (ook buiten het park) zijn prima, en gravelwegen vandaag ook. Nauwelijks andere auto's en zo met een rustig gangetje rijden kan je lang vol houden.
Halverwege gepicknickt op een veilige plek, hoewel de olifanten vlak langs ons liepen.
Om half vijf kwamen we in Shingwedzikamp aan en betrokken ons keurige huisje. De dames gingen boodschappen doen en zwemmen en de heren bereidden de braai voor. H&H zorgen geweldig voor ons!

O ja, ook de auto nog schoongeblazen: hij was wit maar nu bedekt met rood gravelstof. Zelfs de achterbank, want we reden de hele dag met open ramen om de beesten goed te kunnen zien. En het was heerlijk weer, rond de 25 graden. Dat gaat van de week veranderen is de verwachting: op naar de 40!

Er is slecht bereik voor WiFi, dus op foto's moeten jullie nog even wachten.

• 04 Oktober 2016 - 20:50

Christien:

Wat een genieten zeg!

• 04 Oktober 2016 - 22:27

Gert En Hennie De Vos:

Prachtige verhalen, nu de foto's nog. En natuurlijk de big 5.
    Bert, help Harry even met de Giant Kingfisher, is een probleemsoort voor hem.

• 04 Oktober 2016 - 23:51

Martin:

Wat een bijzonder verslag weer! Iedere dag weer leuk om het verslag te lezen. Met de foto's erbij wordt het nog sprekender. Veel plezier verder en uitkijken hè.

• 05 Oktober 2016 - 15:40

Jaap:

Het Krugerpark op Dierendag. Kan het mooier?
    Wat hebben jullie al veel gezien van Gods schepping! Zoek er maar een passende psalm bij.