Indische Oceaan - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Bert en Jannie - WaarBenJij.nu Indische Oceaan - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Bert en Jannie - WaarBenJij.nu

Indische Oceaan

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Jannie

14 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Dag 17
Vandaag hoefden we niet ver te rijden. Dus onderweg de highlights van deze omgeving bezocht. Eerste een bijzondere brug over de kloof waardoor de rivier Storm stroomt. Daarna het Tsitsikamma Natuurreservaat op de plek waar de Storm de Indische Oceaan instroomt. Na een wandeling met veel trappen op en af kwamen we bij een beroemde hangbrug. Eindelijk was het eens mooi zonnig fotoweer.
Rond het middaguur kwamen we aan in Plettenbergbaai, waar we te vroeg waren om in te checken, dus hebben we eerst bij het strand gepicknickt. En de eerste walvissen gespot!
Ons nieuwe onderkomen heeft een prachtig uitzicht over een dal op de heuvels van de stad.
We verbazen ons nog steeds over alle waarschuwingen wat criminaliteit betreft. We voelen ons veilig. Doen boodschappen en laten de auto met een gerust hart op de parkeerplaats staan (bij de malls staan er tientallen, en allemaal even groot) en ook bij de bezienswaardigheden is alles keurig geregeld en zien we geen ongure types.
Ook de wegen zijn boven verwachting goed. De snelweg naar Durban is er net zo een als onze snelwegen. Andere snelwegen, zoals de N2 die we deze week steeds nemen, zijn grotendeels twee keer anderhalve baan (de halve om uit te wijken als ze je willen passeren) en héél rustig, zodat ik als chauffeur ook kan genieten van de omgeving.
Vanavond vlak voor donker wezen eten in een strandtent. Het gebeurt niet vaak dat ik de maaltijd niet op kan, maar een pond vlees en een berg rijst is toch echt teveel.

Gert, helaas niet gespot. Wel veel vogels gehoord.
Jaap, ik zie me nog niet een bus zitten en elke keer wachten tot de hele groep weer bij elkaar is om eindelijk verder te gaan.

• 14 Oktober 2016 - 21:39

Gert De Vos:

Waar ken ik dat huisje toch van?

Bert en Jannie

We maken een rondreis in Zuid-Afrika. Dit is de route die we zullen volgen: Johannesburg - Pretoria - Dzanani - Krugerpark - Hazyview - Piet Retief - Drakensbergen - Storms River - Plettenberg Bay - Knysna - Oudtshoorn - Hermanus - Stellenbosch - Kaapstad.

Actief sinds 24 Sept. 2016
Totaal aantal bezoekers 11958