Onderweg - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Bert en Jannie - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Bert en Jannie - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Jannie

20 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Hermanus

Dag 23 onderweg
Vandaag werd een reisdag gehad. 375 km van Oudtshoorn naar Hermanus, van de struisvogel- naar de walvissenstad aan de kust. De eerste helft van de rit reden we langs bergruggen en over verschillende passen, de tweede helft tussen de korenvelden en wijngaarden. Dus ook onderweg was er veel te genieten.
Er was weer een ruime slaapkamer voor ons geregeld met aangrenzend een heerlijke tuin met zwembad. Nederlands sprekende eigenaren (wel zo makkelijk) en een goede WiFi (zo'n snelle hebben wij nog niet gehad). Ze tipten ons een restaurant onder aan de rotsen bij de zee.
Vanmiddag hebben we al twee walvissen gespot, maar die waren een beetje saai. Morgenvroeg gaan we er met een boot op uit. Wie weet kunnen we een walvis aaien ;-). Daarna gaan we naar Knorhoek bij Stellenbosch.

• 20 Oktober 2016 - 20:10

Heleen :

Mooi om te lezen. En ik krijg steeds meer zin, om dit stukje Zuid-Afrika ook te gaan zien. Volgend jaar...

• 20 Oktober 2016 - 20:31

Bert:

Heleen N., deze weblogs kan je als reisgids gebruiken. We spreken elkaar nog voor die tijd.

• 20 Oktober 2016 - 21:52

Gert De Vos:

Bert, Jannie,
    Onze dochter Anne en haar vriend logeren morgen in Knorhoek guesthouse en nodigen jullie uit om samen in Stellenbosch te gaan eten. Zij hebben al "verkend".

• 20 Oktober 2016 - 22:25

Bert:

Gert, Dat is een leuke verrassing!we zien ze morgen in de loop van de middag dus wel in Knorhoek!
    Gezellig!

• 21 Oktober 2016 - 13:21

Wilbert:

De kaart is bijgewerkt. Naar Kaapstad nog en dan weer naar huis?

• 21 Oktober 2016 - 18:24

Bert:

Wilbert, Leuk dat je de kaart hebt bijgewerkt. Ja, morgen gaan we naar Kaapstad en daar blijven we een paar dagen. Groeten van oma en opa.

Bert en Jannie

We maken een rondreis in Zuid-Afrika. Dit is de route die we zullen volgen: Johannesburg - Pretoria - Dzanani - Krugerpark - Hazyview - Piet Retief - Drakensbergen - Storms River - Plettenberg Bay - Knysna - Oudtshoorn - Hermanus - Stellenbosch - Kaapstad.

Actief sinds 24 Sept. 2016
Totaal aantal bezoekers 11966