Walvissen en Wijnproeven - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Bert en Jannie - WaarBenJij.nu Walvissen en Wijnproeven - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Bert en Jannie - WaarBenJij.nu

Walvissen en Wijnproeven

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Jannie

21 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Dag 24
Om 8 uur breakfast en om 8.20 uur naar de haven. Dat kan eigenlijk niet hier. Maar toch geprobeerd: thee, koffie, versgeperste sinaasappel, 2 worstjes, 3 stukken spek, scrambled eggs, tomaatjes, boterham met jam..... 8.32 u bij de walvisboot, een catamaran voor 70 personen. Uitleg, veiligheidsinstructies en daar gaan we.
Na drie kwartier varen twee walvissen te zien, tenminste hun rug, hun staartvin en de uitgeblazen lucht. Geen hoge sprongen, geen acrobatiek, alleen dit. Wel veel tijd voor genomen. Dus na bijna twee uur omdraaien en weer terug. En dat is een avontuur: tegen de golven in, golven over de boot, enz. De bemanning rent zich een slag in de rondte met kotszakken, de ene na de andere passagier maakt gore geluiden of laat het hoofd moedeloos zakken. Maar wij hebben een maag met worstjes en ei en spek en laten ons niet ziek maken. We hebben genoten van de lange boottocht! Walvissen of niet....
Na een prachtige autorit o.a. langs de Theewaterdam zijn we nu in Stellenbosch aangekomen. Op dit grote wijnbouwbedrijf is ons guesthouse.
Meteen maar een 'winetasting' gedaan. 5 wijnen geproefd.nee, geen volle glazen, anders zat ik hier niet te typen. Maar welke nou de lekkerste was ... Pinotage, Shiraz, Merlot, in stalen vaten of in hout gerijpt, 4 of 14 maanden, met een taste van chocola of fresh fruit.... Niet aan mij besteed. Thuis drink ik graag Merlot. En Jannie zoete witte van €1,99.
Ook de dochter van neef Gert de Vos en haar vriend zijn hier toevallig en we gaan vanavond met de über-taxi samen naar Stellenbosch om wat te eten.
Daarover morgen meer.

En trouwens... Hoe zuidelijker in Afrika hoe betere WiFi. In Kruger niet, daarna slecht tot matig, en nu super!

• 21 Oktober 2016 - 20:58

AJ:

En weer een leuk verslagje... dat wordt afkicken volgende week of gaat u door?

• 22 Oktober 2016 - 01:34

Martin:

Wat een beledenissen weer. Er komt vast een fotoboek!

• 22 Oktober 2016 - 11:12

Arie En Carolien:

Veel plezier verder nog. Prachtige foto's.

Bert en Jannie

We maken een rondreis in Zuid-Afrika. Dit is de route die we zullen volgen: Johannesburg - Pretoria - Dzanani - Krugerpark - Hazyview - Piet Retief - Drakensbergen - Storms River - Plettenberg Bay - Knysna - Oudtshoorn - Hermanus - Stellenbosch - Kaapstad.

Actief sinds 24 Sept. 2016
Totaal aantal bezoekers 11953